Du er her

Aktiviteter og adspredelse

20130110TB_Planetree14.jpgPersonalet tilbyder patienterne aktiviteter og adspredelse, som er meningsfulde for patienterne. Patienter, pårørende og medarbejdere planlægger aktiviteter og underholdning i gensidig dialog, så patienternes interesser imødekommes bedst muligt.

 

 

 

 

 

 

 

Spørgsmål til refleksion og diskussion

 

Organisationer, der ønsker en formel anerkendelse som patientcentreret hospital – designation – skal opfylde disse kriterier:

  • Er der adspredelse for patienter under indlæggelse og i forbindelse med ambulante besøg?
  • Bliver kunst- og underholdningsarrangementer planlagt sammen med patienterne og med deres interesse for øje?
  • Medvirker personalet til at arrangere kunst- og underholdningsarrangementer?
  • Bliver patienter og pårørende motiveret til at deltage i kunst- og underholdningsarrangementer?
  • Har patienter adgang til fjernsyn, computer eller tablets til adspredelse, information og dialog?
  • Har patienter og pårørende let adgang til bøger og spil?
  • Bliver patienter introduceret til motionsudstyr og gangstier i de nære omgivelser?
  • Udnyttes muligheden for at frivillige står for underholdning, højtlæsning, foredrag, musik eller afholdelse af højtidsaktiviteter?
 

VII.A. Organisationen bakker op om målet om at opretholde et meningsfuldt liv for patienter i overensstemmelse med deres fysiske og mentale tilstand og længden på deres opfold.

VII.B. Kunst- og underholdningsarrangementer planlægges sammen med patienterne og med deres interesser for øje.

VII.C. Medarbejdere, patienter og pårørende er engagerede og involverede i at sørge for vedkommende aktiviteter og underholdning.